مرجع کد و ابزار وب

ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

کامپیوتر
هومن سیدی و دختر کوچکش

  • [unable to retrieve full-text content]

 

برچسب ها: هومن,سیدی,و,دختر,کوچکش,

[ شنبه 3 شهريور 1397 ] [ 10:06 ] [ کاووسی فر ]

[ ]


پاورپوینت تحلیل برنامه استراتژیک راه آهن

مرجع فایلهای آموزشی | پاورپوینت تحلیل برنامه استراتژیک راه آهن

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

برچسب ها: پاورپوینت,تحلیل,برنامه,استراتژیک,راه,آهن,

[ پنجشنبه 1 شهريور 1397 ] [ 17:47 ] [ کاووسی فر ]

[ ]


پاورپوینت ژنراتور چیست؟ توان ژنراتور و انواع آن

مرجع فایلهای آموزشی | پاورپوینت ژنراتور چیست؟ توان ژنراتور و انواع آن

  • مرجع فایلهای آموزشی | پاورپوینت ژنراتور چیست؟ توان ژنراتور و انواع آن

    دید کلی :

    پاورپوینت ژنراتور چیست؟ توان ژنراتور و انواع آن در 50 اسلاید برای شما در نظر گرفته شده است.

    توضیحات کامل :

    پاورپوینت ژنراتور چیست؟ توان ژنراتور و انواع آن

    ژنراتور چیست؟ 
     دستگاه تولید الکتریسیته یا مولد برق یا ژنراتور گفته می شود که از طریق القای الکترومغناطیسی،انرژی مکانیکی را تبدیل به انرژی الکتریکی میکند این مراحل با کمک از نیروی پیشرانه موتور (موتور برق بنزینی) احتراقی یا توربین آبی یا بادی امکان پذیر است.

    فهرست :
    ژنراتور چیست؟ 
    مصارف ژنراتور
    ژنراتورهای خانگی
    ژنراتورهای نیمه صنعتی
    ژنراتور های صنعتی
    توربین آبی
    توربین بادی
    ژنراتور برق
    ساعت کار دیجیتال یا بورد دیجیتال
    گارانتی موتور برق
    سیستم کار ژنراتور خانگی
    دیزل ژنراتور کامینز ‌cummins
    دیزل ژنراتور چیست؟
    انتخاب دیزل ژنراتور
    دیزل ژنراتور نو یا کارکرده
    محاسبه توان ژنراتور و‌ بارگیری دستگاه

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

   

برچسب ها: پاورپوینت,ژنراتور,چیست؟,توان,ژنراتور,و,انواع,آن,

[ پنجشنبه 25 مرداد 1397 ] [ 11:17 ] [ کاووسی فر ]

[ ]


پاورپوینت نگرشی بر فرآيندی اجتماعی و مكانی فضاهای شهری

مرجع فایلهای آموزشی | پاورپوینت نگرشی بر فرآيندی اجتماعی و مكانی فضاهای شهری

  • مرجع فایلهای آموزشی | پاورپوینت نگرشی بر فرآيندی اجتماعی و مكانی فضاهای شهری

    دید کلی :

    دانلود فایل پاورپوینت نگرشی بر فرآيندی اجتماعی و مكانی فضاهای شهری(خلاصه کتاب طراحی فضای شهری)، در حجم 26 اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه.

    توضیحات کامل :

    پاورپوینت نگرشی بر فرآيندی اجتماعی و مكانی فضاهای شهری(خلاصه کتاب طراحی فضای شهری)، در حجم 26 اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه.

    بخشی از متن:
    فصل1: درك فضاي شهري
    فضای مطلق و رابطه ای:
    نگرش به شهر از ديد فضای مطلق: فضايي که هويت آن به اجزای آن نيست
    نگرش به شهر از ديدگاه رابطه گرايان: معرفی فضا بوسيله اجزاء فضا و ارتباط بین آنها

    فضای فيزيکی و اجتماعی:
    رويکرد فيزيکی به فضای شهر: نگرشی معطوف به مورفولوژی- نگاه به شهر به عنوان اثر هنری
    رويکرد اجتماعی به فضای شهر: تعبیری کارکرد گرايانه

    فصل 2: چارچوب هاي ساختاري فضاي شهري
    فضای طبیعی:
    محیط فیزیکی طبیعت، عنصر عمده سازنده ی فضای شهری ست و نخستین بستری که در آن محیط مصنوع شکل میگیرد.
    کنش متقابل میان جوامع انسانی و محیط هایشان، می تواند به دو شکل، فضای شهری را متاثر کند: از یکطرف فضای طبیعی بر کیفیتهای فیزیکی و اجتماعی فضای انسانی اثری دارد، واز سوی دیگر، جوامع انسانی با توسعه ی فضای شهری بر طبیعت تاثیر گذارده اند.
    و…

    فهرست مطالب:
    بخش يك ديدگاه هايي درباره فضاي شهري
    فصل 1: درك فضاي شهري
    فصل 2: چارچوب هاي ساختاري فضاي شهري
    فصل 3: مردم در شهر

    بخش دوم ايجاد فضاي شهري
    فصل 4: فرآيند طراحي شهري
    فصل 5: توليد فضاي مصنوع
    فصل 6: ضابطه دار ساختن شكل شهر
    فصل 7: تصاوير كمال
    فصل 8: طراحي فضاي شهري

    این فایل با فرمت پاورپوینت در 26 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

    هدیه محصول:
    فایل پاورپوینت اصول و مبانی برنامه ریزی شهری(26 اسلاید)

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

برچسب ها: پاورپوینت,نگرشی,بر,فرآیندی,اجتماعی,و,مكانی,فضاهای,شهری,

[ دوشنبه 22 مرداد 1397 ] [ 12:15 ] [ کاووسی فر ]

[ ]


مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد مالی

مرکز دانلود فایل نگارا | مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد مالی

  • مرکز دانلود فایل نگارا | مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد مالی

    دانلود مبانی نظری رشته مدیریت بازرگانی

    عملکرد مالی
    یکی از پارامترهای حائز اهمیت که همواره به عنوان یک شاخص مهم در تجزیه و تحلیل شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ سودآوری است. سودآوری به عنوان یک معیار و راهنمای سرمایه گذاری می‌باشد و تصمیم گیری یکی از ابزارهای مهم پیش‌بینی سودهای آتی و ارزیابی روند سودآوری موسسات در آینده، معیار سنجش کارایی مدیریت، معیار ارزیابی نظارت مدیریت بر دارایی‌ها و منابع اقتصادی شرکت بوده و فرایند سودآوری در برگیرنده کوشش در مسیر نیل به هدف اولیه واحد تجاری (سوددهی یا بازدهی) در طی زمان و ایجاد حداکثر مبلغ وجه نقد برای سرمایه‌گذاری است(رضایی، 1389،14). سودآوری به توانایی شرکت در کسب درآمدها بیش از هزینه‌ها اشاره دارد سودآوری نتیجه نهایی همه برنامه‌ها و تصمیمات مالی شرکت بوده وآخرین پاسخ‌ها را در مورد نحوه اداره شرکت به تحلیل گران می‌دهد (اوستون و بریگام، به نقل از اصلانی، 1388 ).

    سنجش عملکرد و معیارهای مربوط
    سنجش عملکرد، جزء اصلی فرآیند کسب و کار و وظایف مدیریت است که در نظام های کنترلی مد نظر قرارمی‌گیرد . ارزیابی عملکرد، پیش نیازی در جهت تخصیص منابع و مقایسه مبالغ پیش بینی و واقعی است هم چنین از نتایج آن، میتوان جهت جبران خدمت نیز استفاده نمود. انجام دقیق، مؤثرو کارآمد ارزیابی و سنجش عملکرد، نیازمند شناسایی و به کارگیری معیارهای مالی و غیر مالی سنجش عملکرد است.

    اندیشمندان مدیریت، معیارهای عملکرد را در ابعاد مختلف طبقه‌بندی نموده اندکه از جملة آنها می‌توان به نظریة « فوستن»  اشاره کرد وی ابعاد عملکرد را در پنج بعد مهم دسته بندی کرده و شاخص های مهم سنجش آنرا نیز معرفی نمود:
    بعد رقابت: شاخص سنجش آن عبارت از سهم بازار، رشد فروش و… است.
    عملکرد مالی: شاخص سنجش آن عبارت از سودآوری، نقدینگی، کارایی، ساختار یا بافت مالی است. 
    کیفیت خدمات: شاخص سنجش آن عبارت از سهولت دسترسی، امکانات، تضمین‌ها، ارتباطات و… است.
    انعطاف پذیری: شاخص سنجش آن عبارت از میزان انعطافپذیری، انعطاف پذیری در سرعت و… است.
    نوآوری: شاخص سنجش آن عملکرد فرآیند نوآوری، عملکرد نوآوری فردی، توان تحقیق و توسعه و … است.

    «نورتون و کاپلان» نیز با معرفی سیستم ارزیابی متوازن به عنوان شاخص سنجش عملکرد، مجموعه معیارها را در چهار بعد به صورت جامع معرفی کرده اند که تحولی قابل ملاحظه در ادبیات سنجش عملکرد به صورت علمی و کاربست آن به صورت عملی ایجاد نموده است. این معیارهای سنجش جامع عملکرد را میتوان به شرح زیر برشمرد:
    معیارهای مالی و سودآوری: شاخص سنجش آن سود عملیاتی و رشد درآمدی است.
    معیارهای رضایتمندی مشتریان: شاخص سنجش آن، سهم بازار، پاسخگویی به مشتریان و انجام به موقع عملیات است.
    معیارهای کارایی، کیفیت و زمان (انحراف(
    معیارهای نوآوری و یادگیری، نظیر تعداد اختراعات و نسبت آموزش. در بخش عملی معیارها میتوان گفت که معیارهای مالی سنجش عملکرد به دلیل کمی بودن، عینی بودن و قابل لمس بودن نسبت به معیارهای غیرمالی ارجحیت دارد(رهنمای رود پشتی، 1386، 4)

     ویژگی‌های نظام ارزیابی عملکرد اثربخش

    وجود خصوصیات زیر در ارزیابی عملکرد باعث اثربخشی و موفقیت آن می‌گردد: 
    –    روشن و مشخص بودن معیارها: بدین معنی که نه تنها به صورت مبهم و کلیات بیان نشود بلکه با زبان دقیق و روشن و دور از هرگونه ابهام و به صورت قابل درک بیان شود.
    –    قابل اندازه گیری بودن: منظور وجود شاخص‌هایی در ارزیابی است که به صورت کمی قابلیت اندازه گیری داشته باشند.
    –    معطوف به نتیجه بودن: یعنی نظام ارزیابی به گونه‌ای باشد که نتایج مورد قضاوت و ارزیابی قرار گیرد.
    –    قابل حصول بودن: بدین معنی که اهداف و انتظارات در زمان مورد نظر قابل حصول بوده یعنی اهداف و استانداردها صعب الوصول نباشند بلکه از نظر ایجاد انگیزش نسبتاً قابل حصول باشند که در این صورت بیشترین میزان انگیزش را برای شخص به همراه خواهد داشت. 
    –    معطوف به زمان بودن: بدین معنی که انجام ارزیابی از طرف زمان معنی پیدا می‌کند و لازم است زمان یا دوره عملکرد در ارزیابی مدنظر قرار گیرد تا قضاوت و سنجش و ارزیابی عملکرد موثرتر انجام پذیرد.(نورمن و کاپلان، 1993 )

    شاخص‌های ارزیابی عملکرد شرکت‌ها
    یانگ و ابرین در سال 2001 شاخص‌های ارزیابی عملکرد شرکت‌ها را به پنج گروه طبقه بندی می‌کنند:
    الف. شاخص‌های سود باقی مانده
    ب. شاخص‌های مربوط به اجزای سود باقی مانده 
    ج. شاخص‌های مبتنی بر بازار
    د.شاخص‌های سنتی
    ه. شاخص‌های مبتنی بر نقد
    الف)شاخص‌های سود باقی مانده
    شاخص‌های مبتنی بر سود باقی مانده شاخص‌های هستند که هزینه سرمایه در آن‌ها در نظر گرفته شده است. از جمله این شاخص‌ها می‌توان به ارزش افزوده اقتصادی اشاره نمود.

    ب)شاخص‌های مربوط به اجزای سود باقی مانده
    این شاخص‌ها همان اجزای سود هستند که هزینه سرمایه در آن‌ها لحاظ نشده است.از این میان می‌توان به سود قبل از بهره و مالیات ، سود قبل از بهره ، مالیات و استهلاک ، سود قبل از اقلام غیر متفرقه ، سود عملیاتی پس از مالیات و نرخ بازده دارایی‌ها اشاره کرد.
    ج)شاخص‌های مبتنی بر بازار
    شاخص‌های هستند که از بازار سرمایه بدست می‌آیند و از میان این شاخص‌هامی‌توان به بازده بازار و بازده سالانه اشاره کرد.
    د)شاخص‌های سنتی 
    طرفداران نظریه‌های سنتی در حسابداری به مطلوبیت اطلاعات تاریخی اعتقاد دارند و بر این باورند که این اطلاعات بهتر می‌تواند گویای بستر واحد تجاری باشد. از این جمله این شاخص‌ها می‌توان به سود خالص، سود عملیاتی، سود هر سهم ، سود قبل از کسر مالیات به فروش و …اشاره کرد.
    ه)شاخص‌های مبتنی بر نقد
    این شاخص‌ها مبتنی بر مبنای نقدی هستند. از جمله این شاخص‌هامی‌توان به بازده نقدی سرمایه گذاری‌ها و جریان نقدی عملیاتی اشاره کرد (کاشانی پور و رساییان ،1386)

    روشهای ارزیابی عملکرد از بعد مالی
    از نظر مالی روشهای ارزیابی عملکرد به چهار دسته ذیل تقسیم میشوند. شایان ذکراست این چهار دسته از بعد میزان اطلاعات مورد نیاز هم طبقه بندی شده است.
    روشهائی که در آنها از اطلاعات حسابداری برای ارزیابی عملکرد استفاده میشود و همان سیستمهای مالی همانند نسبتهای مالیROAوROE و… هستند.
    روشهائی که ترکیبی از اطلاعات حسابداری و بازار را برای ارزیابی عملکرد مورد استفاده قرار می دهند مانند نســخههای مختلفQ توبین و یا نسبت P/E.
    نسبت هائی که از دادههای مدیریت مالی استفاده می کنند مانند بازدهی هرسهم و بازده اضافی هر سهم.
    نسبت‌هائی که علیرغم استفاده از اطلاعات حسابداری معیارهای اقتصادی هستند مانند نسبت‌های ارزش افزوده اقتصادی (EVA)، ارزش افزوده اقتصادی تعدیل شده (REVA )و ارزش افزوده بازار (MVA )

    یکی از روش‌های، ارزیابی عملکرد با استفاده از داده‌های اقتصادی می‌باشد که اینگونه معیارها بیشتر از آنکه معیارهای مالی باشند معیارهای اقتصادی هستند زیرا اولاً بیشتر مورد استفاده بوده و ثانیاً داده‌های اقتصادی در آن‌ها بیشتر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. مهمترین معیارهائی که در زمینه عملکرد با استفاده از داده‌های اقتصادی وجود دارند عبارتنداز: ارزش افزوده اقتصادی (EVA) ، ارزش افزوده بازار (MVA) و ارزش افزوده اقتصادی تعدیل شده (REVA) 

    فهرست مطالب
    عملکرد مالی    2
    2-4-1- سنجش عملکرد و معیارهای مربوط    3
    2-4-2- ویژگی‌های نظام ارزیابی عملکرد اثربخش    4
    2-4-4- روشهای ارزیابی عملکرد از بعد مالی    6
    2-4-5- ظهور ارزش افزوده اقتصادی و تعاریف آن    10
    2-4-4-1- مفهوم ارزش افزودة اقتصادی (EVA)    14
    2-4-4-3- معایب ارزش افزودة اقتصادی (EVA)    18
    2-4-4-4-  ضرورت استفاده از ارزش افزوده جهت اعطای پاداش به مدیران    20
    2-4-4-5- فاکتورهای کلیدی مورد توجه ارزش افزوده اقتصادی    22
    2-4-4-5-1- هزینه سرمایه و نحوه محاسبه آن    22
    2-4-4-5-2-میانگین موزون هزینه سرمایه ((WACC    26
    2-4-4-5-3- سرمایه به کارگرفته شده (CAPITAL) و نحوه محاسبه آن    28
    2-4-4-5-4- سود خالص عملیاتی بعد از کسر مالیات (NOPAT) و نحوه محاسبه    29
    2-4-4-5-5- تعریف نرخ بازده سرمایه (R ) و نحوه محاسبه آن    30
    4-2-4-6- تعدیلات ارزش افزوده اقتصادی    34
    2-6- پیشینه تحقیق    38
    2-6-1- بررسی نتایج پژوهش‌های صورت گرفته در خارج از کشور    38
    2-6-2- بررسی نتایج پژوهش‌های صورت گرفته در داخل کشور    43

    منابع

    توضیحات:
    فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

    منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

    نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

    بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

    تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

      

برچسب ها: مبانی,نظری,و,پیشینه,تحقیق,عملکرد,مالی,

[ دوشنبه 22 مرداد 1397 ] [ 7:48 ] [ کاووسی فر ]

[ ]


رهام خودروی جدید سایپا

رهام خودروی جدید سایپا - مجله تایم

  • رهام خودروی جدید سایپا - مجله تایم

    سایپا رهام یک خودروی سدان است که با وزن 1260 و 1330 کیلوگرم در نوع گیربکس اتوماتیک و دنده ایی و با رینگ های 15 و 16 اینچی به بازار عرضه می شود.

    جديدترين محصول سايپا مبتني بر مگاپلتفرم SP100 با حضور مدیر عامل و مسئولان این شرکت در نمايشگاه خودرو شيراز معرفي شد.

    ماشین رهام

    یک خودروی سدان است که با وزن 1260 و 1330 کیلوگرم در نوع گیربکس اتوماتیک و دنده ایی و با رینگ های 15 و 16 اینچی به بازار عرضه می شود.

    رهام سایپا

    در محصول جديد سايپا، امكانات و ويژگي هايي شامل: فرمان برقي، ترمز اضطراري و اي بي اس، سيستم كنترل پايداري، سانروف، 6 كيسه هوا، ايمني عابر پياده، مانيتور نمايش اطلاعات خودرو، سنسور پارك و دوربين عقب، كروز كنترل، سيستم تهويه اتوماتيك و… پيش بيني شده است.

    رهام از یک موتور 1650 سی سی با استاندارد آلودگی یورو5 بهره مند است که 113 اسب بخار قدرت و گشتاور 154 نیوتن متری داشته و بناست تا با دو  گیربکس دستی و اتوماتیک به بازار عرضه شود.

    خودرو رهام

    مدیر عامل سایپا: رهام اولین محصول بر روی پلت فرم جدید SP100 است

    در مراسم رونمایی از این خودرو محسن جهرودی مدیر عامل سایپا با بیان اینکه امروز اولین محصول ایرانی بر روی پلت فرم داخلی SP100 با نام رهام معرفی می شود خاطر نشان کرد: رهام یک محصول است که در سرزمین اصیل فارس معرفی می شود.

    ماشین رهام

    جهرودی افزود: علت معرفی رهام در فضای کنونی صنعت و اقتصاد کشور این است که نشان دهیم موضوع تحریم یک جوک است.

    مراسم معرفی محصول رهام سایپا با حضور استاندار استان فارس، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و مدیران گروه خودروسازی سایپا در حاشیه هفدهمین نمایشگاه خودرو شیراز برگزار شد.منبع:عصر ایران، سایت تایم .

    ماشین رهام

سايت مجله تايم در عرصه هاي زير فعاليت مي کند و داراي پست هايي ديدني در اين عناوين است : بيوگرافي ، بيوگرافي هنرمندان ، بيوگرافي بازيگران ، بيوگرافي ورزشکاران ، بيوگرافي فوتباليست ها ، هنرمندان ، ورزش ، تيزر فيلم ، انيميشن ، کليپ ، سينما ، موسيقي ، آنونس ، آشپزي ، دانلود ، سلامت ، بازي ، بازي هاي رايانه اي ، خواننده ها ، اس ام اس ، گالري عکس ، گل و گياه ، آموزش ، تکنولوژي ، خودرو ، ماشين ، مشخصات خودرو ، بيوگرافي هنرمندان ، مجله اينترنتي تايم و...

برچسب ها: رهام,خودروی,جدید,سایپا,بیوگرافی ، مجله ، مجله اینترنتی ، مجله تایم ، بیوگرافی بازیگران ، مجله سلامت ، مجله ورزشی ، مجله تایم ، تایم ، تیزر فیلم ، بازی ، سینما ، مشخصات خودرو ,

[ پنجشنبه 18 مرداد 1397 ] [ 19:04 ] [ کاووسی فر ]

[ ]


گر به دنبال سایت فریلنسری هستید این مقاله را بخوانید

حتما شما هم توی اینترنت مدام به دنبال راهی واقعی و پرسود برای کسب و کار در فضای مجازی می گردید؟!؟! توی این مقاله آخرین و بهترین راه درآمدی رو بهتون معرفی کنیم ، پیشنهاد می کنم این مقاله را از دست ندهید.
من هم مثل شما خیلی خیلی به دنبال یک راه پرسود می گشتم و قصد داشتم به یک درآمد خیلی خوبی برسم تا اینکه با سایتی به نام کار می کنیم آشنا شدم! این سایت بهترین و شگفت انگیز ترین سایتی بود که تابحال دیده ام این را به عنوان یک دوست به شما پیشنهاد می کنم که حتما دست کم یک سری به این سایت بزنید.
سایت کار می کنیم یک سایت فوق العاده بر پایه فریلنسری هست که به شما این امکان رو میده تا با هر توانایی که دارید و البته میتوانید از طریق اینترنت به مشتریان خود ارائه دهید کسب درآمد کنید. جالب است بدانید شما میتوانید تنها با روزی 2 ساعت کار در منزل به درآمد ثابت 400 هزار تومان در ماه برسید!!! جالب تر از همه این است که این سایت هیچ محدودیت سنی ندارد و محیط بسیار خوبی برای نوجوانان است.
آمریکا با این همه غرور و ادعا حدود 50% از مردمش فریلنسر هستند درنتیجه ما نیز باید به این موضوع اهمیت بیشتری بدهیم.
من که خودم تا حالا 1.200.000 تومان از طریق همین سایت درآمد کسب کرده ام و پیشنهاد می کنم شما هم دست به کار شوید.
سایت کار می کنیم

 

 

برچسب ها: گر,به,دنبال,سایت,فریلنسری,هستید,این,مقاله,را,بخوانید,کار می کنیم ,کارمی کنیم ,کار میکنیم ,فریلنسر ,کسب درآمد ,کار در منزل,

[ سه شنبه 16 مرداد 1397 ] [ 23:21 ] [ کاووسی فر ]

[ ]


مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد مالی

مرکز دانلود فایل نگارا | مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد مالی

  • مرکز دانلود فایل نگارا | مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد مالی

    دانلود مبانی نظری رشته مدیریت بازرگانی

    عملکرد مالی
    یکی از پارامترهای حائز اهمیت که همواره به عنوان یک شاخص مهم در تجزیه و تحلیل شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ سودآوری است. سودآوری به عنوان یک معیار و راهنمای سرمایه گذاری می‌باشد و تصمیم گیری یکی از ابزارهای مهم پیش‌بینی سودهای آتی و ارزیابی روند سودآوری موسسات در آینده، معیار سنجش کارایی مدیریت، معیار ارزیابی نظارت مدیریت بر دارایی‌ها و منابع اقتصادی شرکت بوده و فرایند سودآوری در برگیرنده کوشش در مسیر نیل به هدف اولیه واحد تجاری (سوددهی یا بازدهی) در طی زمان و ایجاد حداکثر مبلغ وجه نقد برای سرمایه‌گذاری است(رضایی، 1389،14). سودآوری به توانایی شرکت در کسب درآمدها بیش از هزینه‌ها اشاره دارد سودآوری نتیجه نهایی همه برنامه‌ها و تصمیمات مالی شرکت بوده وآخرین پاسخ‌ها را در مورد نحوه اداره شرکت به تحلیل گران می‌دهد (اوستون و بریگام، به نقل از اصلانی، 1388 ).

    سنجش عملکرد و معیارهای مربوط
    سنجش عملکرد، جزء اصلی فرآیند کسب و کار و وظایف مدیریت است که در نظام های کنترلی مد نظر قرارمی‌گیرد . ارزیابی عملکرد، پیش نیازی در جهت تخصیص منابع و مقایسه مبالغ پیش بینی و واقعی است هم چنین از نتایج آن، میتوان جهت جبران خدمت نیز استفاده نمود. انجام دقیق، مؤثرو کارآمد ارزیابی و سنجش عملکرد، نیازمند شناسایی و به کارگیری معیارهای مالی و غیر مالی سنجش عملکرد است.

    اندیشمندان مدیریت، معیارهای عملکرد را در ابعاد مختلف طبقه‌بندی نموده اندکه از جملة آنها می‌توان به نظریة « فوستن»  اشاره کرد وی ابعاد عملکرد را در پنج بعد مهم دسته بندی کرده و شاخص های مهم سنجش آنرا نیز معرفی نمود:
    بعد رقابت: شاخص سنجش آن عبارت از سهم بازار، رشد فروش و… است.
    عملکرد مالی: شاخص سنجش آن عبارت از سودآوری، نقدینگی، کارایی، ساختار یا بافت مالی است. 
    کیفیت خدمات: شاخص سنجش آن عبارت از سهولت دسترسی، امکانات، تضمین‌ها، ارتباطات و… است.
    انعطاف پذیری: شاخص سنجش آن عبارت از میزان انعطافپذیری، انعطاف پذیری در سرعت و… است.
    نوآوری: شاخص سنجش آن عملکرد فرآیند نوآوری، عملکرد نوآوری فردی، توان تحقیق و توسعه و … است.

    «نورتون و کاپلان» نیز با معرفی سیستم ارزیابی متوازن به عنوان شاخص سنجش عملکرد، مجموعه معیارها را در چهار بعد به صورت جامع معرفی کرده اند که تحولی قابل ملاحظه در ادبیات سنجش عملکرد به صورت علمی و کاربست آن به صورت عملی ایجاد نموده است. این معیارهای سنجش جامع عملکرد را میتوان به شرح زیر برشمرد:
    معیارهای مالی و سودآوری: شاخص سنجش آن سود عملیاتی و رشد درآمدی است.
    معیارهای رضایتمندی مشتریان: شاخص سنجش آن، سهم بازار، پاسخگویی به مشتریان و انجام به موقع عملیات است.
    معیارهای کارایی، کیفیت و زمان (انحراف(
    معیارهای نوآوری و یادگیری، نظیر تعداد اختراعات و نسبت آموزش. در بخش عملی معیارها میتوان گفت که معیارهای مالی سنجش عملکرد به دلیل کمی بودن، عینی بودن و قابل لمس بودن نسبت به معیارهای غیرمالی ارجحیت دارد(رهنمای رود پشتی، 1386، 4)

     ویژگی‌های نظام ارزیابی عملکرد اثربخش

    وجود خصوصیات زیر در ارزیابی عملکرد باعث اثربخشی و موفقیت آن می‌گردد: 
    –    روشن و مشخص بودن معیارها: بدین معنی که نه تنها به صورت مبهم و کلیات بیان نشود بلکه با زبان دقیق و روشن و دور از هرگونه ابهام و به صورت قابل درک بیان شود.
    –    قابل اندازه گیری بودن: منظور وجود شاخص‌هایی در ارزیابی است که به صورت کمی قابلیت اندازه گیری داشته باشند.
    –    معطوف به نتیجه بودن: یعنی نظام ارزیابی به گونه‌ای باشد که نتایج مورد قضاوت و ارزیابی قرار گیرد.
    –    قابل حصول بودن: بدین معنی که اهداف و انتظارات در زمان مورد نظر قابل حصول بوده یعنی اهداف و استانداردها صعب الوصول نباشند بلکه از نظر ایجاد انگیزش نسبتاً قابل حصول باشند که در این صورت بیشترین میزان انگیزش را برای شخص به همراه خواهد داشت. 
    –    معطوف به زمان بودن: بدین معنی که انجام ارزیابی از طرف زمان معنی پیدا می‌کند و لازم است زمان یا دوره عملکرد در ارزیابی مدنظر قرار گیرد تا قضاوت و سنجش و ارزیابی عملکرد موثرتر انجام پذیرد.(نورمن و کاپلان، 1993 )

    شاخص‌های ارزیابی عملکرد شرکت‌ها
    یانگ و ابرین در سال 2001 شاخص‌های ارزیابی عملکرد شرکت‌ها را به پنج گروه طبقه بندی می‌کنند:
    الف. شاخص‌های سود باقی مانده
    ب. شاخص‌های مربوط به اجزای سود باقی مانده 
    ج. شاخص‌های مبتنی بر بازار
    د.شاخص‌های سنتی
    ه. شاخص‌های مبتنی بر نقد
    الف)شاخص‌های سود باقی مانده
    شاخص‌های مبتنی بر سود باقی مانده شاخص‌های هستند که هزینه سرمایه در آن‌ها در نظر گرفته شده است. از جمله این شاخص‌ها می‌توان به ارزش افزوده اقتصادی اشاره نمود.

    ب)شاخص‌های مربوط به اجزای سود باقی مانده
    این شاخص‌ها همان اجزای سود هستند که هزینه سرمایه در آن‌ها لحاظ نشده است.از این میان می‌توان به سود قبل از بهره و مالیات ، سود قبل از بهره ، مالیات و استهلاک ، سود قبل از اقلام غیر متفرقه ، سود عملیاتی پس از مالیات و نرخ بازده دارایی‌ها اشاره کرد.
    ج)شاخص‌های مبتنی بر بازار
    شاخص‌های هستند که از بازار سرمایه بدست می‌آیند و از میان این شاخص‌هامی‌توان به بازده بازار و بازده سالانه اشاره کرد.
    د)شاخص‌های سنتی 
    طرفداران نظریه‌های سنتی در حسابداری به مطلوبیت اطلاعات تاریخی اعتقاد دارند و بر این باورند که این اطلاعات بهتر می‌تواند گویای بستر واحد تجاری باشد. از این جمله این شاخص‌ها می‌توان به سود خالص، سود عملیاتی، سود هر سهم ، سود قبل از کسر مالیات به فروش و …اشاره کرد.
    ه)شاخص‌های مبتنی بر نقد
    این شاخص‌ها مبتنی بر مبنای نقدی هستند. از جمله این شاخص‌هامی‌توان به بازده نقدی سرمایه گذاری‌ها و جریان نقدی عملیاتی اشاره کرد (کاشانی پور و رساییان ،1386)

    روشهای ارزیابی عملکرد از بعد مالی
    از نظر مالی روشهای ارزیابی عملکرد به چهار دسته ذیل تقسیم میشوند. شایان ذکراست این چهار دسته از بعد میزان اطلاعات مورد نیاز هم طبقه بندی شده است.
    روشهائی که در آنها از اطلاعات حسابداری برای ارزیابی عملکرد استفاده میشود و همان سیستمهای مالی همانند نسبتهای مالیROAوROE و… هستند.
    روشهائی که ترکیبی از اطلاعات حسابداری و بازار را برای ارزیابی عملکرد مورد استفاده قرار می دهند مانند نســخههای مختلفQ توبین و یا نسبت P/E.
    نسبت هائی که از دادههای مدیریت مالی استفاده می کنند مانند بازدهی هرسهم و بازده اضافی هر سهم.
    نسبت‌هائی که علیرغم استفاده از اطلاعات حسابداری معیارهای اقتصادی هستند مانند نسبت‌های ارزش افزوده اقتصادی (EVA)، ارزش افزوده اقتصادی تعدیل شده (REVA )و ارزش افزوده بازار (MVA )

    یکی از روش‌های، ارزیابی عملکرد با استفاده از داده‌های اقتصادی می‌باشد که اینگونه معیارها بیشتر از آنکه معیارهای مالی باشند معیارهای اقتصادی هستند زیرا اولاً بیشتر مورد استفاده بوده و ثانیاً داده‌های اقتصادی در آن‌ها بیشتر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. مهمترین معیارهائی که در زمینه عملکرد با استفاده از داده‌های اقتصادی وجود دارند عبارتنداز: ارزش افزوده اقتصادی (EVA) ، ارزش افزوده بازار (MVA) و ارزش افزوده اقتصادی تعدیل شده (REVA) 

    فهرست مطالب
    عملکرد مالی    2
    2-4-1- سنجش عملکرد و معیارهای مربوط    3
    2-4-2- ویژگی‌های نظام ارزیابی عملکرد اثربخش    4
    2-4-4- روشهای ارزیابی عملکرد از بعد مالی    6
    2-4-5- ظهور ارزش افزوده اقتصادی و تعاریف آن    10
    2-4-4-1- مفهوم ارزش افزودة اقتصادی (EVA)    14
    2-4-4-3- معایب ارزش افزودة اقتصادی (EVA)    18
    2-4-4-4-  ضرورت استفاده از ارزش افزوده جهت اعطای پاداش به مدیران    20
    2-4-4-5- فاکتورهای کلیدی مورد توجه ارزش افزوده اقتصادی    22
    2-4-4-5-1- هزینه سرمایه و نحوه محاسبه آن    22
    2-4-4-5-2-میانگین موزون هزینه سرمایه ((WACC    26
    2-4-4-5-3- سرمایه به کارگرفته شده (CAPITAL) و نحوه محاسبه آن    28
    2-4-4-5-4- سود خالص عملیاتی بعد از کسر مالیات (NOPAT) و نحوه محاسبه    29
    2-4-4-5-5- تعریف نرخ بازده سرمایه (R ) و نحوه محاسبه آن    30
    4-2-4-6- تعدیلات ارزش افزوده اقتصادی    34
    2-6- پیشینه تحقیق    38
    2-6-1- بررسی نتایج پژوهش‌های صورت گرفته در خارج از کشور    38
    2-6-2- بررسی نتایج پژوهش‌های صورت گرفته در داخل کشور    43

    منابع

    توضیحات:
    فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

    منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

    نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

    بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

    تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

برچسب ها: مبانی,نظری,و,پیشینه,تحقیق,عملکرد,مالی,

[ دوشنبه 15 مرداد 1397 ] [ 23:12 ] [ کاووسی فر ]

[ ]


مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد مالی

مرکز دانلود فایل نگارا | مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد مالی

  • مرکز دانلود فایل نگارا | مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد مالی

    دانلود مبانی نظری رشته مدیریت بازرگانی

    عملکرد مالی
    یکی از پارامترهای حائز اهمیت که همواره به عنوان یک شاخص مهم در تجزیه و تحلیل شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ سودآوری است. سودآوری به عنوان یک معیار و راهنمای سرمایه گذاری می‌باشد و تصمیم گیری یکی از ابزارهای مهم پیش‌بینی سودهای آتی و ارزیابی روند سودآوری موسسات در آینده، معیار سنجش کارایی مدیریت، معیار ارزیابی نظارت مدیریت بر دارایی‌ها و منابع اقتصادی شرکت بوده و فرایند سودآوری در برگیرنده کوشش در مسیر نیل به هدف اولیه واحد تجاری (سوددهی یا بازدهی) در طی زمان و ایجاد حداکثر مبلغ وجه نقد برای سرمایه‌گذاری است(رضایی، 1389،14). سودآوری به توانایی شرکت در کسب درآمدها بیش از هزینه‌ها اشاره دارد سودآوری نتیجه نهایی همه برنامه‌ها و تصمیمات مالی شرکت بوده وآخرین پاسخ‌ها را در مورد نحوه اداره شرکت به تحلیل گران می‌دهد (اوستون و بریگام، به نقل از اصلانی، 1388 ).

    سنجش عملکرد و معیارهای مربوط
    سنجش عملکرد، جزء اصلی فرآیند کسب و کار و وظایف مدیریت است که در نظام های کنترلی مد نظر قرارمی‌گیرد . ارزیابی عملکرد، پیش نیازی در جهت تخصیص منابع و مقایسه مبالغ پیش بینی و واقعی است هم چنین از نتایج آن، میتوان جهت جبران خدمت نیز استفاده نمود. انجام دقیق، مؤثرو کارآمد ارزیابی و سنجش عملکرد، نیازمند شناسایی و به کارگیری معیارهای مالی و غیر مالی سنجش عملکرد است.

    اندیشمندان مدیریت، معیارهای عملکرد را در ابعاد مختلف طبقه‌بندی نموده اندکه از جملة آنها می‌توان به نظریة « فوستن»  اشاره کرد وی ابعاد عملکرد را در پنج بعد مهم دسته بندی کرده و شاخص های مهم سنجش آنرا نیز معرفی نمود:
    بعد رقابت: شاخص سنجش آن عبارت از سهم بازار، رشد فروش و… است.
    عملکرد مالی: شاخص سنجش آن عبارت از سودآوری، نقدینگی، کارایی، ساختار یا بافت مالی است. 
    کیفیت خدمات: شاخص سنجش آن عبارت از سهولت دسترسی، امکانات، تضمین‌ها، ارتباطات و… است.
    انعطاف پذیری: شاخص سنجش آن عبارت از میزان انعطافپذیری، انعطاف پذیری در سرعت و… است.
    نوآوری: شاخص سنجش آن عملکرد فرآیند نوآوری، عملکرد نوآوری فردی، توان تحقیق و توسعه و … است.

    «نورتون و کاپلان» نیز با معرفی سیستم ارزیابی متوازن به عنوان شاخص سنجش عملکرد، مجموعه معیارها را در چهار بعد به صورت جامع معرفی کرده اند که تحولی قابل ملاحظه در ادبیات سنجش عملکرد به صورت علمی و کاربست آن به صورت عملی ایجاد نموده است. این معیارهای سنجش جامع عملکرد را میتوان به شرح زیر برشمرد:
    معیارهای مالی و سودآوری: شاخص سنجش آن سود عملیاتی و رشد درآمدی است.
    معیارهای رضایتمندی مشتریان: شاخص سنجش آن، سهم بازار، پاسخگویی به مشتریان و انجام به موقع عملیات است.
    معیارهای کارایی، کیفیت و زمان (انحراف(
    معیارهای نوآوری و یادگیری، نظیر تعداد اختراعات و نسبت آموزش. در بخش عملی معیارها میتوان گفت که معیارهای مالی سنجش عملکرد به دلیل کمی بودن، عینی بودن و قابل لمس بودن نسبت به معیارهای غیرمالی ارجحیت دارد(رهنمای رود پشتی، 1386، 4)

     ویژگی‌های نظام ارزیابی عملکرد اثربخش

    وجود خصوصیات زیر در ارزیابی عملکرد باعث اثربخشی و موفقیت آن می‌گردد: 
    –    روشن و مشخص بودن معیارها: بدین معنی که نه تنها به صورت مبهم و کلیات بیان نشود بلکه با زبان دقیق و روشن و دور از هرگونه ابهام و به صورت قابل درک بیان شود.
    –    قابل اندازه گیری بودن: منظور وجود شاخص‌هایی در ارزیابی است که به صورت کمی قابلیت اندازه گیری داشته باشند.
    –    معطوف به نتیجه بودن: یعنی نظام ارزیابی به گونه‌ای باشد که نتایج مورد قضاوت و ارزیابی قرار گیرد.
    –    قابل حصول بودن: بدین معنی که اهداف و انتظارات در زمان مورد نظر قابل حصول بوده یعنی اهداف و استانداردها صعب الوصول نباشند بلکه از نظر ایجاد انگیزش نسبتاً قابل حصول باشند که در این صورت بیشترین میزان انگیزش را برای شخص به همراه خواهد داشت. 
    –    معطوف به زمان بودن: بدین معنی که انجام ارزیابی از طرف زمان معنی پیدا می‌کند و لازم است زمان یا دوره عملکرد در ارزیابی مدنظر قرار گیرد تا قضاوت و سنجش و ارزیابی عملکرد موثرتر انجام پذیرد.(نورمن و کاپلان، 1993 )

    شاخص‌های ارزیابی عملکرد شرکت‌ها
    یانگ و ابرین در سال 2001 شاخص‌های ارزیابی عملکرد شرکت‌ها را به پنج گروه طبقه بندی می‌کنند:
    الف. شاخص‌های سود باقی مانده
    ب. شاخص‌های مربوط به اجزای سود باقی مانده 
    ج. شاخص‌های مبتنی بر بازار
    د.شاخص‌های سنتی
    ه. شاخص‌های مبتنی بر نقد
    الف)شاخص‌های سود باقی مانده
    شاخص‌های مبتنی بر سود باقی مانده شاخص‌های هستند که هزینه سرمایه در آن‌ها در نظر گرفته شده است. از جمله این شاخص‌ها می‌توان به ارزش افزوده اقتصادی اشاره نمود.

    ب)شاخص‌های مربوط به اجزای سود باقی مانده
    این شاخص‌ها همان اجزای سود هستند که هزینه سرمایه در آن‌ها لحاظ نشده است.از این میان می‌توان به سود قبل از بهره و مالیات ، سود قبل از بهره ، مالیات و استهلاک ، سود قبل از اقلام غیر متفرقه ، سود عملیاتی پس از مالیات و نرخ بازده دارایی‌ها اشاره کرد.
    ج)شاخص‌های مبتنی بر بازار
    شاخص‌های هستند که از بازار سرمایه بدست می‌آیند و از میان این شاخص‌هامی‌توان به بازده بازار و بازده سالانه اشاره کرد.
    د)شاخص‌های سنتی 
    طرفداران نظریه‌های سنتی در حسابداری به مطلوبیت اطلاعات تاریخی اعتقاد دارند و بر این باورند که این اطلاعات بهتر می‌تواند گویای بستر واحد تجاری باشد. از این جمله این شاخص‌ها می‌توان به سود خالص، سود عملیاتی، سود هر سهم ، سود قبل از کسر مالیات به فروش و …اشاره کرد.
    ه)شاخص‌های مبتنی بر نقد
    این شاخص‌ها مبتنی بر مبنای نقدی هستند. از جمله این شاخص‌هامی‌توان به بازده نقدی سرمایه گذاری‌ها و جریان نقدی عملیاتی اشاره کرد (کاشانی پور و رساییان ،1386)

    روشهای ارزیابی عملکرد از بعد مالی
    از نظر مالی روشهای ارزیابی عملکرد به چهار دسته ذیل تقسیم میشوند. شایان ذکراست این چهار دسته از بعد میزان اطلاعات مورد نیاز هم طبقه بندی شده است.
    روشهائی که در آنها از اطلاعات حسابداری برای ارزیابی عملکرد استفاده میشود و همان سیستمهای مالی همانند نسبتهای مالیROAوROE و… هستند.
    روشهائی که ترکیبی از اطلاعات حسابداری و بازار را برای ارزیابی عملکرد مورد استفاده قرار می دهند مانند نســخههای مختلفQ توبین و یا نسبت P/E.
    نسبت هائی که از دادههای مدیریت مالی استفاده می کنند مانند بازدهی هرسهم و بازده اضافی هر سهم.
    نسبت‌هائی که علیرغم استفاده از اطلاعات حسابداری معیارهای اقتصادی هستند مانند نسبت‌های ارزش افزوده اقتصادی (EVA)، ارزش افزوده اقتصادی تعدیل شده (REVA )و ارزش افزوده بازار (MVA )

    یکی از روش‌های، ارزیابی عملکرد با استفاده از داده‌های اقتصادی می‌باشد که اینگونه معیارها بیشتر از آنکه معیارهای مالی باشند معیارهای اقتصادی هستند زیرا اولاً بیشتر مورد استفاده بوده و ثانیاً داده‌های اقتصادی در آن‌ها بیشتر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. مهمترین معیارهائی که در زمینه عملکرد با استفاده از داده‌های اقتصادی وجود دارند عبارتنداز: ارزش افزوده اقتصادی (EVA) ، ارزش افزوده بازار (MVA) و ارزش افزوده اقتصادی تعدیل شده (REVA) 

    فهرست مطالب
    عملکرد مالی    2
    2-4-1- سنجش عملکرد و معیارهای مربوط    3
    2-4-2- ویژگی‌های نظام ارزیابی عملکرد اثربخش    4
    2-4-4- روشهای ارزیابی عملکرد از بعد مالی    6
    2-4-5- ظهور ارزش افزوده اقتصادی و تعاریف آن    10
    2-4-4-1- مفهوم ارزش افزودة اقتصادی (EVA)    14
    2-4-4-3- معایب ارزش افزودة اقتصادی (EVA)    18
    2-4-4-4-  ضرورت استفاده از ارزش افزوده جهت اعطای پاداش به مدیران    20
    2-4-4-5- فاکتورهای کلیدی مورد توجه ارزش افزوده اقتصادی    22
    2-4-4-5-1- هزینه سرمایه و نحوه محاسبه آن    22
    2-4-4-5-2-میانگین موزون هزینه سرمایه ((WACC    26
    2-4-4-5-3- سرمایه به کارگرفته شده (CAPITAL) و نحوه محاسبه آن    28
    2-4-4-5-4- سود خالص عملیاتی بعد از کسر مالیات (NOPAT) و نحوه محاسبه    29
    2-4-4-5-5- تعریف نرخ بازده سرمایه (R ) و نحوه محاسبه آن    30
    4-2-4-6- تعدیلات ارزش افزوده اقتصادی    34
    2-6- پیشینه تحقیق    38
    2-6-1- بررسی نتایج پژوهش‌های صورت گرفته در خارج از کشور    38
    2-6-2- بررسی نتایج پژوهش‌های صورت گرفته در داخل کشور    43

    منابع

    توضیحات:
    فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

    منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

    نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

    بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

    تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

برچسب ها: مبانی,نظری,و,پیشینه,تحقیق,عملکرد,مالی,

[ يکشنبه 14 مرداد 1397 ] [ 9:17 ] [ کاووسی فر ]

[ ]


لوازم ارایشی

  • [unable to retrieve full-text content]

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

برچسب ها: لوازم,ارایشی,

[ جمعه 12 مرداد 1397 ] [ 17:46 ] [ کاووسی فر ]

[ ]


صفحه قبل 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 صفحه بعد